На сьогоднішній день, мабуть, не існує жодної людини, якій би було не відомо про існування міжнародної економічної кризи. Хтось відчув її вплив на собі безпосередньо, а хтось просто чує про неї кожного дня. Але так чи інакше вона має вплив на кожного із нас.

 В силу чи то недосконалості вітчизняного законодавства, чи то непрофесійних дій найвищих ешелонів влади під великою загрозою опинилася фінансова система України. За таких умов керівництво Національного Банку України (надалі НБУ) вживає низку заходів для утримання стабільності банківської системи. Та чомусь ці заходи носять протизаконний характер і абсолютно цинічно порушують права пересічних громадян.

Ч.1 ст. 1060 Цивільного кодексу України встановлює, що договір банківського вкладу укладається на умовах видачі вкладу на першу вимогу (вклад на вимогу) або на умовах повернення вкладу після закінчення встановленого договором строку (строковий вклад). Ч.2 ст. 1060 ЦК України передбачає, що за договором банківського вкладу (незалежно від його виду) банк зобов’язаний видати вклад або його частину на першу вимогу вкладника.

Курорт Трускавець є членом РЕМТЕК – Всесвітньої курортної федерації, що визнала в 2003 році українську «фабрику здоров’я» кращою в Європі. Чимало туристів з Німеччини, Польщі, Ізраїлю, Канади приїжджають сюди не тільки на води, але і просто відпочити.

 Тож як необхідно діяти для того, щоб повернути свій банківський вклад?

 1) необхідно офіційно звернутися до банку із вимогою про повернення грошей з депозитного рахунку. «Офіційно» – означає письмово. Це можна зробити власноручно, доставивши вимогу до офісу банку (при цьому обов’язково наполягайте на тому, щоб ваше звернення було зареєстровано при вас, і вхідний номер та дата, проставлені на вашому екземплярі вимоги), або ж направте вимогу рекомендованим листом із повідомленням (більш дієвий спосіб).

 2) якщо протягом одного місяця з вами не зв’язалися працівники банку, і відповідь на вашу вимогу не надана – у вас з’являється привід звернутися до районної прокуратури. Оскільки відповідно до ч. 3 ст.15 та ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов’язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов’язки, в місячний термін. При цьому, за результатами перевірки прокуратурою повинно бути порушено провадження про притягнення до дисциплінарної відповідальності посадових осіб, з вини яких ви не отримали відповідь.

3) якщо ви все ж таки не отримали відповідь від банку або відповідь негативна, то залишається тільки звернення з позовною заявою до суду, який ви 100% виграєте.